Haber

“Öğretmenlerin toplumu aydınlatma gibi bir görevi var”

Kültür Üniversitesi’nde 24 Kasım Öğretmenler Günü ‘Eğitim ve İklim Krizi: Öğretmenin Rolü’ bahisli panelle kutlandı. İklim Krizinin bütün canlılar için çok değerli bir sorun olduğuna dikkat çekilen konferansta öğretmelere büyük vazife düştüğü belirtildi. İklimin değiştiğini belirten Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Alim Kaya,  “Artık gezegenimiz gelecekte yaşanılabilir bir yer olmaktan çıkacak. Biz öğretmenler olarak toplumu aydınlatma, bilgilendirme ve bazı şeyleri ön görerek önden birtakım önlemlerin alınmasına vesile olmak gibi bir görevimiz var” dedi.

Kültür Üniversitesi 24 Kasım Öğretmenler Günü’nü geleceğin büyük sorunlarından biri olan İklim Krizine farkındalık oluşturmak adına Eğitim ve İklim Krizi: Öğretmenin Rolü’ bahisli panelle kutladı. Toplumu ve dünyayı bu bahiste bilinçlendirmek açısından öğretmenlere büyük misyon düştüğü belirtilen konferansa Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Alim Kaya, Prof. Dr. Ayhan Aydın, Eğitim Islahatı Teşebbüsünde Eğitim Gözleme Koordinatörü Burcu Meltem Arık ile çok sayıda öğretmen ve öğretmen adayı katıldı.

TOPLUMUN, İNSANLIĞIN ÖNCÜLERİ”

Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Alim Kaya, 24 Kasım Öğretmenler Günü’nün çok anlamlı bir gün olduğunu belirterek, “Şöyle genel bir şey söylenir; Bir toplumun bütün kurumlarının niteliği aslında öğretmenin niteliğini geçemez. Elbette öğretmenler gününü kutlamak o şuuru ve ruhu vermek açısından değerli lakin birebir vakitte dünyanın ve ülkemizin gidişatıyla ilgi kıymetli kimi hususlar var ve öğretmenler toplumların, insanlığın öncüleri olarak bu gidişatla ilgili uyarıcı vazifelerini de yerine getirmeleri gerekir” dedi.

“100 YIL İÇERİSİNDE GEZEGENİN YOK OLMASIYLA KARŞI KARŞIYA KALABİLİRİZ”

Bütün dünyanın gündeminde iklim krizi olduğunu söyleyen Prof. Dr. Alim Kaya, şunları ekledi:

“18. yüzyılın ikinci yarısından günümüze kadar geçen süreçte endüstrileşmeyle bir arada doğayı tükettik. Tabiat ve etraf S.O.S  (Uluslararası mors alfabesi acil durum sinyali) veriyor. İklim değişiyor. Artık gezegenimiz gelecekte yaşanılabilir bir yer olmaktan çıkacak. Bu çok uzun bir vakit değil, çok kısa bir vakit dilimi yani şayet bugün ki haliyle acil ve acele tedbirler alınmazsa 100 yıl içerisinde gezegenin yok olmasıyla karşı karşıya kalabiliriz. Biz, bu 24 Kasım Öğretmenler Günü’nde böyle bir konuya dikkat çekmek istedik. Mısır’da 6-18 Kasım’da Dünya İklim Zirvesi’nin 27’incisi yapıldı. Uluslararası kamuoyu bu konuda bir takım çalışmalar yapıyor, bir takım önlemler alınıyor. Ama bu gidişat, çevrenin ve doğanın iklim kriziyle yüz yüze geldiği noktada çok daha geri dönülemez bir noktada olabilir. Uluslararası kamuoyu yavaş hareket ediyor. Biz öğretmenler olarak toplumumuzu ve dünyamızı bu konuda bilinçlendirmek, gelecekte insanlığı bekleyen bu tehlike konusunda bir farkındalık oluşturmak için ‘iklim krizi ve eğitim öğretmenin rolü’ olarak programımızın ana temasını belirledik. Bu kapsamda da hem öğretmenliğin kendi ruhunu hem öncü ruhunu vurgulayan hem de toplumu aydınlatma, bilgilendirme ve kimi şeyleri ön görerek önden birtakım tedbirlerin alınmasına vesile olmak üzere bir misyonumuz de var. Bütün eğitimcilerimizin, başta başöğretmen Atatürk olmak üzere ebediyete intikal etmiş şehit öğretmenlerimizin, Türk milliyetine katkıda bulunmuş büyük eğitimcilerimizin ruhları şad olsun. Bütün öğretmenlerimizin de Öğretmenler Günü’nü kutluyorum.”

“BİZLERE YENİ BİR ŞEY ÖĞRETEN HERKES ÖĞRETMENDİR”

Prof. Dr. Ayhan Aydın,  “Öğretmenler bizim kahramanlarımızdır” diyerek,  şunları ekledi:

“Mesleklerini nitekim hak ederek yapıyorlarsa dünyanın en saygın mesleğidir. Anneler öğretmendir, çocuklar öğretmendir. Yalnızca bir fakülteyi bitirenler değil bize yeni şeyler öğreten herkes öğretmendir.  Nietzsche, Sokrates, Yunus Emre, Mevlana öğretmendir. Dünya güç bir periyot yaşıyor. Elbette gelecek vakitlerin daha da güç geçeceği muhakkak oluyor. Öğretmenlerin, iklim krizinin getirebileceği mümkün tehlikelere dikkat çekmek açısından bir farkındalık yaratmak manasında çok özel katkıları vardır. Bu açıdan üniversitelerde yalnızca öğretmenlere değil herkese ve bütün yetişkinlere çok özel vazifeler düşüyor. Bu manada bile çocukların öğretmenliğinden yararlanmalıyız. Eğitimin kimi sakıncaları da vardır tek tip insan yetiştirir. Eğitim tabiata, hayvana ve bütün canlılara saygıyı anlatan bir şey olmalı.  Çünkü ömür bizden sonra da devam edecek umarım daha hoş devam eder. Beşerler daha hoş havalarda ve daha hoş sularda yaşayabilmeli, su içebilmeli, dinlenebilmeli. Bu manada eğitimin çok hoş katkıları olabilir.”

“ÖĞRETMENİN DÖNÜŞTÜRME GÜCÜ VAR”

Eğitim Reformu Girişiminde Eğitim Gözleme Koordinatörü Burcu Meltem Arık ise eğitimin iklim krizinin çok önemli bir parçası olduğunu belirterek “Şu anda bu krizin içerisinde olmamızın en değerli sebeplerinden bir tanesi insanın tabiatla kurduğu alakanın bozulmasıdır. Eğitimde de bu ilgi tekrar onarılabilir ve inşa edilebilir, burada da tabi ki öğretmenin çok büyük bir rolü var. Öğretmenin kendi meslektaşlarıyla bu bağlantının yenilenmesi, onarılması, güçlenmesi ve değişmesi yapabileceği çok şey var. Hasebiyle öğretmenin dönüştürme gücü var. O dönüştürme gücünü de birlikte kullanabilirsek çok tesirli sonuçlar elde edebileceğimizi umuyorum” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

koşuyolu evden eve nakliyat
Başa dön tuşu